pátek 9. května 2014

Historické války 2.

Pokud jsem u prvního číla nového časopisu neskrýval nadšení z toho, že podobný časopis na trhu je, mohl si jistě mnohý z vás říci, zda to myslím vážně. Přeci jen tak nadšená recenze... Jenže ano, myslel jsem to vážně, navíc z toho nic nemám. Jen tedy ten časopis, který jsem si koupil.  Stál ovšem za to.

Mezitím uběhly dva měsíce a v prodeji je druhé číslo. Snad i pod dojmem prvního čísla jsem byl opravdu zvědav, zda se redaktorům podařilo navázat tam, kde minule skončili. Časopis jsem si tedy samozřejmě ihned koupil a začal listovat. Když se listování zvrhlo ve čtení, tak jsem si řekl, že se navázat docela podařilo. A šel jsem si uvařit kafe. Přeci jen se mi pak čte lépe. Časopis totiž stejně jako jeho starší bratr za přečtení stojí od první do poslední stránky. To se mi u jiných časopisů nestává.

V časopise jsou rubriky, které mne zaujaly již minule -  Obrazová encyklopedie, Chladné zbraně, Palné zbraně, Duel... nově zde nalezneme Loďstvo, konkrétně čánek věnovný 'neporazitelné' španělské flotile, která vyplula v roce 1588 z lisabonského přístavu a které Angličané, abych tak řekl, vyprášili plachty. 

Dostalo se i na Čechy, konkrétně na vojáky Karla IV. - mimochodem netuším, proč se neustále v tomto národě nacházejí existence, které říkají, jak si Češi nic dobrého nezaslouží, že to jsou zbabělci, co se nikdy nikde nebránili, nebojovali... Přitom je to ale tak, že v každém století nalezneme důkazy o pravém opaku. Dokonce již i v tom našem. V časopise se však dočtete o těch ze století čtrnáctého.

Samozřejmostí jsou i výborné fotografie a reprodukce více či méně známých kreseb, mapek... Vlastně mě tak napadá, že jediné, čím si nejsem jistý, je to, zda se jedná o samozřejmost. Přeci jen je to teprve druhé číslo. Uvidíme u dalšího, které by mělo vyjít na konci června. U tohoto nemám jinou možnost, než dát opět plné hodnocení. Je totiž faktem, že zatímco minule jsem mluvil o podařeném časopise, resp. článku a zdraví škodlivém hollywoodském spektáklu na téma 'Tři mušketýři', něco obdobného nalezneme i tentokrát. Zajímavý článek (nechte se překvapit, nebudu ani naznačovat) o hoších z Théb, kteří porazili Spartu. Nu a v kinech (pokud to tedy v histericky krátké době nešlo rovnou na DVD) film 'Herkules: Zrození legendy', který si ve filmové databázi CSFD.cz drží nezasloužených 35%. Raději než utrácet za vstupenky, datové nosiče, na podobné filmy (já tu chybu udělal, ale alespoň mohu srovnávat), je lepší si koupit druhé číslo Historických válek. Navíc to vyjde levněji. Jen tedy to kafe si musíte případně uvařit sami.

PS: Pokud ten film dokážete dokoukat do konce, dejte vědět, jak skončil. Já tolik síly v sobě nenašel. Asi jsem nakonec opravdu zbabělý Čech. Ovšem v tomto případě se za to ani trochu nestydím. Spíše naopak.

Historické války 
dvouměsíčník
stran: 50 + 4 (obálka)
cena: 59,90 Kč
jazyk: česky
10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat